Firma 2by truban /28 30 otázok ktoré vás posunú dopredu Tento test vám odpovie aká dobrá je vaša firma a zároveň vám povie, kde máte ešte potenciál sa zlepšovať. Test je tvorený predovšetkým pre malé a stredné firmy, ktoré už fungujú, ale chceli by sa zlepšiť. Už len samotné zamyslenia sa nad otázkami vás určite inšpiruje a ukáže vám smer čo ďalej vo firme vylepšovať. Test je anonymný a zaberie len 5 minút. Nemusíte nikde vkladať názov firmy ani reálne meno. Po skončení vám pride na mail výsledok. Test hodnotí firmu v štyroch kategóriach:Vízia - stratégia - trh: ako rozumiete tomu čo robíte a kam smerujeteRast - marketing - sales: ako k vám chodia zákaznícíOrganizácia firmy: ako dobre firmu manažujeteCEO - ako fungujete ako CEO Po vyplnení testu vám príde výsledok na mail, zároveň s možnosťami ako postupovať ďalej aby ste mali ešte lepšiu firmu. Test je anonymný. Nikde nezadávate meno firmy ani žiadne ďalšie identifikačné údaje firmy. Aj meno a email môžete vložiť taký, ktorý sa s firmou nedá spojiť.Na email vám príde výsledok a ďalšie možnosti ako postupovať v zlepšovaní firmy. Email sa dá jednoducho zo systému odhlásiť. Súhlas na spracovanie osobných údajovSúhlasím so zasielaním e-mailovej marketingovej komunikácie 1 / 28 Category: Základný popis firmy Aký máte obrat firmy? do 100 000 eur od 100k do 1m eur 10m a viac 1m do 10m 2 / 28 Category: Základný popis firmy Počet zamestnancov 50-100 10-20 20-50 0-10 100+ 3 / 28 Category: Základný popis firmy Koľko rokov firma funguje? 5-10 rokov 1-5 rokov 10-15 rokov 15 rokov a viac do 1 roka 4 / 28 Category: Základný popis firmy Odvetvie, v ktorom pôsobíte Agentúra (reklamka, eventovka) IT firma (cloudy, software, gaming, online,...) Retail (predajňe, reštiky,...) Cestovný ruch Priemysel Start-up Služby E-commerce (čokoľvek, kde sa snažíte predávať online ale môžte popri tom aj offline) 5 / 28 Category: Základný popis firmy Trhy na ktorých pôsobíte Hlavný trh je Slovensko a potom skúšame okolité krajiny Náš hlavný trh je Ázia Dodávame do celého sveta, náš hlavný trh je mimo Slovenska Hlavný trh Slovensko a ale sme silný aj v Česku Náš hlavný trh je celá Európa Náš hlavný trh je Slovensko Náš hlavný trh je Amerika 6 / 28 Category: Jasnosť toho, čo robím Vízia firmy Mám spísanú jednu marketingovú vetičku Neverím na takéto bullshity Mám to v hlave, ale nemám to jasne na papieri napísané Mám to jasne zadefinované, spísané a odkumunikované do firmy 7 / 28 Category: Jasnosť toho, čo robím Stratégia firmy Stratégia? To nie je to isté čo vízia? Neviem rozdiel Máme ju úplne jasne zadefinovanú a riadime sa podľa nej a funguje Nemáme to zadefinované a cítim, že to chýba. Robím tak, ako sme začali a ako to cítim a ide to 8 / 28 Category: Jasnosť toho, čo robím Plán na najbližší rok Plán som robil, nevyšlo to a pokladám to za stratu času Máme plán na najbližší rok aj s presnými cieľmi, čo chceme dosiahnuť a projektami, ktoré chceme dokončiť Počkať, plán nie je to isté, čo stratégia? Neplánujeme na ďalší rok, robíme ako príde Mám ho v hlave, prípadne vo svojich poznámkach 9 / 28 Category: Jasnosť toho, čo robím Konkurencia Nemáme žiadnu konkurenciu Mám veľmi dobrý prehľad aj o Svetovej konkurencii a viem, čo su naše výhody a slabiny Chápem, že nejaká je ale idem si svoje a moc ich neriešim Mám veľmi dobrý prehľad o lokálnej konkurencii a viem, čo su naše výhody a slabiny 10 / 28 Category: Jasnosť toho, čo robím KPI alebo meranie dôležitých indikátorov našej firmy Máme nejaké KPI a zbierame si dáta, ale moc sa podľa toho neriadime Nemáme KPI, lebo to neuznávam Nemáme KPI, lebo neviem čo to je Všetky dôležité veci vo firme si meriame a pravidelne vyhodnocujeme a na základe toho sa rozhodujeme 11 / 28 Category: Rast - marketing - obchod Kto má na starosti marketing vo firme? Marketingu ani získavaniu nových klientov sa proaktívne nevenujeme Máme človeka vo firme, ktorý sa tomu venuje ale má na starosti aj iné veci vo firme Ja to riešim a spolupracujeme s agentúrami alebo freelancermi Robím to celé ja Máme fulltime šéfa marketingu, ktorý sa o to všetko stará 12 / 28 Category: Rast - marketing - obchod Koľko investujete do marketingu? Neviem presne, robíme to podľa potreby Do marketingu nedávame skoro nič, lebo nemáme na to peniaze Máme presne vypočítaný budget, ktorý stanovujeme každý rok a pravidelne vyhodnocujeme 13 / 28 Category: Rast - marketing - obchod Ako vyhodnocujete úspešnosť marketingu? Pozerám sa, či rastieme a koľko mám peňazí na účte V zásade nijako Marketingový tím ma svoje presne zadefinované KPI, ktoré si pravidelne prechádzame a vyhodnocujeme Porovnávam, koľko som dal do marketingu a koľko odtiaľ prišlo 14 / 28 Category: Rast - marketing - obchod Expanzia na iné trhy Sme hlavne na slovensku, radi by sme šli za hranice ale ešte sme nezačali Sme už veľmi aktívny na iných trhoch a pokračujeme ďalej Nechceme alebo nevieme expandovať Už sme skúšali isť aj mimo Slovenska ale nie sme moc úspešní 15 / 28 Category: Organizácia firmy Aká je energia a nálada vo firme? Neviem. nikdy som sa nad tým takto nezamýšlal Je to také nemastné neslané, nič strašné sa nedeje, ale chýba nám impulz a iskra Je to zlé. ľudia aj ja sú demotivovaní a neviem čo ďalej Je výborná. rastieme, máme pohodu a ľudia sú u nás nadšení 16 / 28 Category: Organizácia firmy Organizačná štruktúra firmy Kašlem na také veci, fungujeme bez toho Mám to jasne nakreslené, kto je za čo zodpovedný a máme v tom jasno Snažili sme sa to nejako zakresliť, ale je v tom chaos a nie sú úplne jasné role a zodpovednosti Mám to v hlave 17 / 28 Category: Organizácia firmy Stredný manažment firmy Neviem sa spoľahnúť ešte na svojich ľudí, aby samostatne fungovali Mám vytvorený tím ľudí, ktorí majú jasné ciele, budgety a KPI a samostatne makajú Mám vo firme zopár šikovných ľudí, ktorí robia veci samostatne, ale nemám to nijako organizačne podchytené Všetko robím ja a o všetkom rozhodujem 18 / 28 Category: Organizácia firmy Plánovanie a rozhodovanie o smerovaní firmy a projektov Ja si to naplánujem všetko a rozdám úlohy Plánujeme spolu so stredným manažmentom a top ľudmi z firmy spoločne rozmýšlame, ako napredovať Neplánujeme nijako dopredu, robíme ako príde 19 / 28 Category: Organizácia firmy Rozpočet a čísla Neriešim vôbec čísla. Pozriem obrat a koľko mám na účte a v nejakom našom systéme Keď chcem vedieť ako sme na tom, opýtam sa účtovníkov Neviem vôbec Máme veľmi podrobné čísla o všetkom ale priznám sa, že to moc nepozeráme a neorientujeme sa podľa toho V číslach firmy mám jasno. Vedieme si aj manažérske účtovníctvo, viem presne na centy, aké mám náklady a aké produkty nám zarábajú najviac 20 / 28 Category: Organizácia firmy Financovanie firmy Nemáme dostatok financií na poriadny rast ale nechem ich zháňať od investorov alebo banky Máme dostatok financií z fungovania firmy a neviem, kde poriadne ich investovať, aby sme ešte viac rástli Máme dostatok financií a všetky využívame v súlade s našou stratégiou a vďaka tomu rastieme a keby sme mali ešte viac, tak rastieme ešte viac Takto som sa nad tým ešte nezamýšlal. Nejak fungujeme Nemáme dostatok financií na poriadny rast ale riešim to tak, že ich zháňam od investorov alebo bánk 21 / 28 Category: Organizácia firmy Vzdelávanie vo firme Neriešim absolútne vzdelávanie zamestnancov a ich napredovanie Podľa potreby ich nepravidelne školíme Máme nastavený systém vzdelávania všetkých zamestnancov a ich postupného upgradovania 22 / 28 Category: Organizácia firmy Odmeňovanie vo firme Máme odladený systém odmeňovania a top zamestnanci majú dokonca podiel vo firme (ESOP) Toto vôbec nemáme podchytené a premyslené Máme odladený systém odmeňovania Máme fixné mzdy a miestami dávame odmeny Máme fixné odmeny a podľa toho sa ide a to musí stačiť 23 / 28 Category: Organizácia firmy Stretnutia (meetingy) Máme efektívny a zabehnutý systém stretnutí, kde si veci kontrolujeme a rozprávame sa, ako ďalej Nemáme nijako zadefinované pravidelné stretnutia a čo sa na nich rieši Stretávame sa veľa a pravidelne, ale nie je to efektívne 24 / 28 Category: Organizácia firmy Inovácie Sem - tam niečo nové poriešime, ale nemáme na to systém ani vyčlenený rozpočet Raz za čas máme meeting k tomu s ľudmi z firmy, kde sa bavíme o tom, čo ďalej Ja sa pravidelne zamýšlam, čo nové priniesť na trh a čo vylepšiť Máme tím na to určený, ktorý nám robí R&D a neustále systematický riešime, čo ďalej Nerozmýšlam nad novými vecami, chcem robiť to, čo robíme teraz 25 / 28 Category: Organizácia firmy Zdieľanie úspechu a podpora mimo firmu - sponzoring Nezištne a premyslene podporujeme vo veľkej miere ľudí a organizácie, ktoré do toho zapadajú Ešte sme malá firma a ledva prežívame ale potom budeme Nepodporujeme nič mimo náš biznis Sem - tam podporíme niečo podľa toho čo príde a čo sa hodí 26 / 28 Category: Vy - riaditeľ - CEO Zastupiteľnosť - manažérska výkonnosť Akurát si vychovávam zástupcu, už o tom aj vie a zapájam aj ďalšich ľudí Mám vo firme dobre rozhodené role a keď na mesiac zmiznem, firma ide ešte lepšie, ako keď tam som Nemám oficialne určeného zástupcu, ale keby zmiznem, tak sú vo firme ľudia, čo to potiahnu Celá firma je postavená na mne a keby som není, tak to krachne 27 / 28 Category: Vy - riaditeľ - CEO Osobný rozvoj Nič systémové neriešim Mám vytvorený systém, ako sa vzdelávam, mávam pravidelné školenia, chodím na konferencie a mám mentora alebo coacha Nejako sa vzdelávam, podľa toho čo príde, ale nemám ani mentora ani coacha 28 / 28 Category: Vy - riaditeľ - CEO Ako pracujete na networkingu Mám veľmi dobrý network a pracujem na ňom, dokonca aj s inými podnikateľmi a bavím sa s nimi, ako to robia oni Robíme firmu z pivnice a moc sa s nikým nestretávame Profesijne a pravidelne sa stretávam len s našimi dodávateľmi a ľudmi, s ktorými priamo nejak súvisí môj biznis 0% Pridaj komentár Zrušiť odpoveďVaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *Komentár * Meno * E-mail * Adresa webu Uložiť moje meno, e-mail a webovú stránku v tomto prehliadači pre moje budúce komentáre.