Aká dobrá je vaša firma?by truban /28 30 otázok ktoré vás posunú dopredu Tento test vám odpovie aká dobrá je vaša firma a zároveň vám povie, kde máte ešte potenciál sa zlepšovať. Test je tvorený predovšetkým pre malé a stredné firmy, ktoré už fungujú, ale chceli by sa zlepšiť. Už len samotné zamyslenia sa nad otázkami vás určite inšpiruje a ukáže vám smer čo ďalej vo firme vylepšovať. Test je anonymný a zaberie len 5 minút. Nemusíte nikde vkladať názov firmy ani reálne meno. Po skončení vám pride na mail výsledok. Test hodnotí firmu v štyroch kategóriach:Vízia - stratégia - trh: ako rozumiete tomu čo robíte a kam smerujeteRast - marketing - sales: ako k vám chodia zákaznícíOrganizácia firmy: ako dobre firmu manažujeteCEO - ako fungujete ako CEO Po vyplnení testu vám príde výsledok na mail, zároveň s možnosťami ako postupovať ďalej aby ste mali ešte lepšiu firmu. Test je anonymný. Nikde nezadávate meno firmy ani žiadne ďalšie identifikačné údaje firmy. Aj meno a email môžete vložiť taký, ktorý sa s firmou nedá spojiť.Na email vám príde výsledok a ďalšie možnosti ako postupovať v zlepšovaní firmy. Email sa dá jednoducho zo systému odhlásiť. Súhlas na spracovanie osobných údajovSúhlasím so zasielaním e-mailovej marketingovej komunikácie 1 / 28 Category: Základný popis firmy Aký máte obrat firmy? 10m a viac 1m do 10m od 100k do 1m eur do 100 000 eur 2 / 28 Category: Základný popis firmy Počet zamestnancov 100+ 0-10 50-100 10-20 20-50 3 / 28 Category: Základný popis firmy Koľko rokov firma funguje? 1-5 rokov do 1 roka 15 rokov a viac 5-10 rokov 10-15 rokov 4 / 28 Category: Základný popis firmy Odvetvie, v ktorom pôsobíte Cestovný ruch Služby Agentúra (reklamka, eventovka) Retail (predajňe, reštiky,...) IT firma (cloudy, software, gaming, online,...) E-commerce (čokoľvek, kde sa snažíte predávať online ale môžte popri tom aj offline) Priemysel Start-up 5 / 28 Category: Základný popis firmy Trhy na ktorých pôsobíte Náš hlavný trh je celá Európa Dodávame do celého sveta, náš hlavný trh je mimo Slovenska Náš hlavný trh je Amerika Hlavný trh Slovensko a ale sme silný aj v Česku Náš hlavný trh je Slovensko Hlavný trh je Slovensko a potom skúšame okolité krajiny Náš hlavný trh je Ázia 6 / 28 Category: Jasnosť toho, čo robím Vízia firmy Mám spísanú jednu marketingovú vetičku Mám to v hlave, ale nemám to jasne na papieri napísané Neverím na takéto bullshity Mám to jasne zadefinované, spísané a odkumunikované do firmy 7 / 28 Category: Jasnosť toho, čo robím Stratégia firmy Robím tak, ako sme začali a ako to cítim a ide to Máme ju úplne jasne zadefinovanú a riadime sa podľa nej a funguje Stratégia? To nie je to isté čo vízia? Neviem rozdiel Nemáme to zadefinované a cítim, že to chýba. 8 / 28 Category: Jasnosť toho, čo robím Plán na najbližší rok Mám ho v hlave, prípadne vo svojich poznámkach Počkať, plán nie je to isté, čo stratégia? Plán som robil, nevyšlo to a pokladám to za stratu času Máme plán na najbližší rok aj s presnými cieľmi, čo chceme dosiahnuť a projektami, ktoré chceme dokončiť Neplánujeme na ďalší rok, robíme ako príde 9 / 28 Category: Jasnosť toho, čo robím Konkurencia Nemáme žiadnu konkurenciu Mám veľmi dobrý prehľad aj o Svetovej konkurencii a viem, čo su naše výhody a slabiny Chápem, že nejaká je ale idem si svoje a moc ich neriešim Mám veľmi dobrý prehľad o lokálnej konkurencii a viem, čo su naše výhody a slabiny 10 / 28 Category: Jasnosť toho, čo robím KPI alebo meranie dôležitých indikátorov našej firmy Nemáme KPI, lebo to neuznávam Všetky dôležité veci vo firme si meriame a pravidelne vyhodnocujeme a na základe toho sa rozhodujeme Nemáme KPI, lebo neviem čo to je Máme nejaké KPI a zbierame si dáta, ale moc sa podľa toho neriadime 11 / 28 Category: Rast - marketing - obchod Kto má na starosti marketing vo firme? Máme fulltime šéfa marketingu, ktorý sa o to všetko stará Máme človeka vo firme, ktorý sa tomu venuje ale má na starosti aj iné veci vo firme Marketingu ani získavaniu nových klientov sa proaktívne nevenujeme Ja to riešim a spolupracujeme s agentúrami alebo freelancermi Robím to celé ja 12 / 28 Category: Rast - marketing - obchod Koľko investujete do marketingu? Máme presne vypočítaný budget, ktorý stanovujeme každý rok a pravidelne vyhodnocujeme Neviem presne, robíme to podľa potreby Do marketingu nedávame skoro nič, lebo nemáme na to peniaze 13 / 28 Category: Rast - marketing - obchod Ako vyhodnocujete úspešnosť marketingu? Marketingový tím ma svoje presne zadefinované KPI, ktoré si pravidelne prechádzame a vyhodnocujeme V zásade nijako Porovnávam, koľko som dal do marketingu a koľko odtiaľ prišlo Pozerám sa, či rastieme a koľko mám peňazí na účte 14 / 28 Category: Rast - marketing - obchod Expanzia na iné trhy Sme už veľmi aktívny na iných trhoch a pokračujeme ďalej Už sme skúšali isť aj mimo Slovenska ale nie sme moc úspešní Nechceme alebo nevieme expandovať Sme hlavne na slovensku, radi by sme šli za hranice ale ešte sme nezačali 15 / 28 Category: Organizácia firmy Aká je energia a nálada vo firme? Je výborná. rastieme, máme pohodu a ľudia sú u nás nadšení Je to také nemastné neslané, nič strašné sa nedeje, ale chýba nám impulz a iskra Neviem. nikdy som sa nad tým takto nezamýšlal Je to zlé. ľudia aj ja sú demotivovaní a neviem čo ďalej 16 / 28 Category: Organizácia firmy Organizačná štruktúra firmy Kašlem na také veci, fungujeme bez toho Snažili sme sa to nejako zakresliť, ale je v tom chaos a nie sú úplne jasné role a zodpovednosti Mám to jasne nakreslené, kto je za čo zodpovedný a máme v tom jasno Mám to v hlave 17 / 28 Category: Organizácia firmy Stredný manažment firmy Neviem sa spoľahnúť ešte na svojich ľudí, aby samostatne fungovali Mám vytvorený tím ľudí, ktorí majú jasné ciele, budgety a KPI a samostatne makajú Mám vo firme zopár šikovných ľudí, ktorí robia veci samostatne, ale nemám to nijako organizačne podchytené Všetko robím ja a o všetkom rozhodujem 18 / 28 Category: Organizácia firmy Plánovanie a rozhodovanie o smerovaní firmy a projektov Plánujeme spolu so stredným manažmentom a top ľudmi z firmy spoločne rozmýšlame, ako napredovať Ja si to naplánujem všetko a rozdám úlohy Neplánujeme nijako dopredu, robíme ako príde 19 / 28 Category: Organizácia firmy Rozpočet a čísla Neviem vôbec Máme veľmi podrobné čísla o všetkom ale priznám sa, že to moc nepozeráme a neorientujeme sa podľa toho Keď chcem vedieť ako sme na tom, opýtam sa účtovníkov V číslach firmy mám jasno. Vedieme si aj manažérske účtovníctvo, viem presne na centy, aké mám náklady a aké produkty nám zarábajú najviac Neriešim vôbec čísla. Pozriem obrat a koľko mám na účte a v nejakom našom systéme 20 / 28 Category: Organizácia firmy Financovanie firmy Máme dostatok financií a všetky využívame v súlade s našou stratégiou a vďaka tomu rastieme a keby sme mali ešte viac, tak rastieme ešte viac Máme dostatok financií z fungovania firmy a neviem, kde poriadne ich investovať, aby sme ešte viac rástli Nemáme dostatok financií na poriadny rast ale riešim to tak, že ich zháňam od investorov alebo bánk Nemáme dostatok financií na poriadny rast ale nechem ich zháňať od investorov alebo banky Takto som sa nad tým ešte nezamýšlal. Nejak fungujeme 21 / 28 Category: Organizácia firmy Vzdelávanie vo firme Podľa potreby ich nepravidelne školíme Neriešim absolútne vzdelávanie zamestnancov a ich napredovanie Máme nastavený systém vzdelávania všetkých zamestnancov a ich postupného upgradovania 22 / 28 Category: Organizácia firmy Odmeňovanie vo firme Toto vôbec nemáme podchytené a premyslené Máme fixné mzdy a miestami dávame odmeny Máme odladený systém odmeňovania a top zamestnanci majú dokonca podiel vo firme (ESOP) Máme fixné odmeny a podľa toho sa ide a to musí stačiť Máme odladený systém odmeňovania 23 / 28 Category: Organizácia firmy Stretnutia (meetingy) Stretávame sa veľa a pravidelne, ale nie je to efektívne Máme efektívny a zabehnutý systém stretnutí, kde si veci kontrolujeme a rozprávame sa, ako ďalej Nemáme nijako zadefinované pravidelné stretnutia a čo sa na nich rieši 24 / 28 Category: Organizácia firmy Inovácie Sem - tam niečo nové poriešime, ale nemáme na to systém ani vyčlenený rozpočet Ja sa pravidelne zamýšlam, čo nové priniesť na trh a čo vylepšiť Raz za čas máme meeting k tomu s ľudmi z firmy, kde sa bavíme o tom, čo ďalej Máme tím na to určený, ktorý nám robí R&D a neustále systematický riešime, čo ďalej Nerozmýšlam nad novými vecami, chcem robiť to, čo robíme teraz 25 / 28 Category: Organizácia firmy Zdieľanie úspechu a podpora mimo firmu - sponzoring Ešte sme malá firma a ledva prežívame ale potom budeme Sem - tam podporíme niečo podľa toho čo príde a čo sa hodí Nepodporujeme nič mimo náš biznis Nezištne a premyslene podporujeme vo veľkej miere ľudí a organizácie, ktoré do toho zapadajú 26 / 28 Category: Vy - riaditeľ - CEO Zastupiteľnosť - manažérska výkonnosť Akurát si vychovávam zástupcu, už o tom aj vie a zapájam aj ďalšich ľudí Celá firma je postavená na mne a keby som není, tak to krachne Nemám oficialne určeného zástupcu, ale keby zmiznem, tak sú vo firme ľudia, čo to potiahnu Mám vo firme dobre rozhodené role a keď na mesiac zmiznem, firma ide ešte lepšie, ako keď tam som 27 / 28 Category: Vy - riaditeľ - CEO Osobný rozvoj Nič systémové neriešim Nejako sa vzdelávam, podľa toho čo príde, ale nemám ani mentora ani coacha Mám vytvorený systém, ako sa vzdelávam, mávam pravidelné školenia, chodím na konferencie a mám mentora alebo coacha 28 / 28 Category: Vy - riaditeľ - CEO Ako pracujete na networkingu Profesijne a pravidelne sa stretávam len s našimi dodávateľmi a ľudmi, s ktorými priamo nejak súvisí môj biznis Robíme firmu z pivnice a moc sa s nikým nestretávame Mám veľmi dobrý network a pracujem na ňom, dokonca aj s inými podnikateľmi a bavím sa s nimi, ako to robia oni 0% Pridaj komentár Zrušiť odpoveďVaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *Komentár * Meno * E-mail * Adresa webu Uložiť moje meno, e-mail a webovú stránku v tomto prehliadači pre moje budúce komentáre.